“Аввал Қозонда, кейин Москвада Миллатлар театрида спектакльқўйдим, кейин мультфильм сценарийсиниёздим. Шунда анимация соҳасида катта муаммо мавжудлиги маълум бўлди. Қаҳрамонларни жонлантирадиган ижрочилар, аниматорлар йўқ. Шу пайтга қадар кинематографияда катта хатога йўл қўйилган, яъни аниматорлар рассомлардан тайёрланган. Илгари мультфильмлар чизилганлиги сабабли аниматорлар чизишга қодир бўлиши керак деб ишонишган. Аммо бугунги кунда анимация компьютерга асосланган, шунинг учун дастурчилар аниматорга айланишди. Менда актёрлар аниматор бўлиши керак деган фикр пайдо бўлди, чунки улар образ яратишни, Станиславский тизимини билишади. Улар компьютер дастурини ўзлаштиришлари керак холос”, - дейди Тимур Бекмамбетов.
“Тошкентда биринчи анимация мактаби шундай очилди. У ерда ўқиш бир йил давом этади - 4 ой назария ва 8 ой амалиёт. Битирувчилар лойиҳамизда ҳам ишлаб, ҳам ўқийдилар. Хўжа Насриддин ҳақида мультфильм суратга олишга қарор қилган вақтларимда, бу жараёнларни тасаввур қилиш ҳам қийин эди”, — дейди режиссёр.
“Биз Хўжа Насриддин сиймоси миллий бойлик ҳисобланган барча мамлакатлар аниматорлари томонидан бу мультфильм яратилишини таъминлашни режалаштирганмиз. Хўжа Насриддин нафақат Ўзбекистонда, балки, Озарбайжон, Қозоғистон, араб давлатлари ва ҳатто Хитойда ҳам миллий бойлик хисобланар экан”, — дея аниқлик киритди у.