Ўзбекистоннинг темир йўл соҳасидаги режалари маълум бўлди
11:16 07.08.2024 (янгиланди: 13:45 07.08.2024)
© Sputnik / Актан ТемиркановПассажирский поезд на Железнодорожном вокзале в Самарканде.
© Sputnik / Актан Темирканов
Oбуна бўлиш
Қайд этилишича, кейинги вақтларда йўловчи вагонларининг аҳволи, совутиш тизимидаги муаммолар бўйича кўп эътирозлар бўлмоқда.
TOШКЕНТ, 7 авг — Sputnik. Президент Шавкат Мирзиёев темир йўл соҳасида олиб борилаётган ишлар ва келгуси режаларга оид тақдимот билан танишди, дея хабар берди давлат раҳбари матбуот хизмати.
Айтилишича, кейинги вақтларда йўловчи вагонларининг аҳволи, совутиш тизимидаги муаммолар бўйича кўп эътирозлар бўлмоқда. 143 та вагон таъмирталаб. 59 та локомотив хизмат муддатини ўтаб бўлган.
“Шунинг учун янги йўловчи вагонлар ишлаб чиқаришга Саноатни ривожлантириш жамғармасидан 50 миллион доллар ажратилмоқда. 38 та локомотив олиб келиш ва 12 та электровозни модернизация қилиш бўйича хитойлик ҳамкорлар билан 181 миллион долларлик келишувга эришилган”, — дейилади хабарда.
Мутасаддилар ушбу маблағлар ҳисобидан поездлар паркини янгилаш режалари бўйича ахборот берди.
Қайд этилишича, Тошкентдан Нукусга тезюрар поезд қатнови йўлга қўйилади.
“Бунинг учун Жанубий Кореянинг "Hyundai Rotem" компаниясидан 6 та замонавий электропоезд олиб келиниши белгиланган. Ҳозирги кунда узунлиги 465 километр бўлган “Бухоро-Урганч-Хива” темир йўли электрлаштирилмоқда ва буни йил охиригача якунлаш мўлжалланган. Келгуси йилларда 196 километрлик “Мискин-Нукус” тармоғи электрлаштирилади”, — дея қайд этилган хабарда.
Натижада йўловчиларнинг манзилга етиб бориш вақти 16 соатдан 7 соатгача қисқаради.
Таъкидланишича, “Ўзбекистон темир йўллари” акциядорлик жамияти таркибида инфратузилма, вагон хизмати, йўловчиларни ташиш кабилар билан шуғулланувчи 6 та мустақил корхона иш бошлади.
Поездлар таркибига 1 минг 40 та янги юк ва 45 та йўловчи вагони қўшилди. Ички йўналишда юк ташиш муддати 2 карра қисқарди. “Келес” станциясида қўшимча 2 та электрлашган йўлни қуриш орқали Тошкент атрофида поездларни ўтказиш имконияти 30 фоизга ошди.
Илгари йиллар давомида зарарга ишлаб келган “Ўзбекистон темир йўллари” бу ислоҳотлар натижасида фойда кўришга ўтди.