ТОШКЕНТ, 16 ноя - Sputnik. Тошкентда метро транспортини ривожлантириш, янги ер ости ва ер усти бекатлари қуриш масалалари президент ҳузурида муҳокама қилинди.
Хусусан, “Буюк ипак йўли” бекатидан Тошкент трактор заводи даҳасигача ерости йўли ҳамда ерусти ҳалқа метросининг иккинчи босқичини амалга ошириш режалаштирилмоқда.
Шавкат Мирзиёев иштирокида кўриб чиқилган лойиҳаларда, жумладан янги ерости йўлини Мирзо Улуғбек кўчаси ёки Буюк ипак йўли кўчаси орқали олиб ўтиш масаласи муҳокама қилинди.
Обсуждение проекта новых линий метро в Ташкенте с президентом
© Пресс-служба президента Узбекистана
Дастлабки ҳисоб-китобларга кўра, биринчи ҳолатда йўл узунлиги 8,6 километр, кунлик йўловчилар сони 62 минг киши бўлади. Иккинчи вариантда эса масофа салкам 8 километр бўлиб, кунига 55 минг кишига хизмат кўрсатилиши мумкин. Қурилиш ишлари беш йилга мўлжалланган.
Ерусти метросининг иккинчи босқичи қурилиши ҳам муҳим лойиҳа. Унга кўра, Қўйлиқ даҳасидан Сергели йўлининг 5-бекатигача 11 километрдан зиёд эстакада қурилади. Бекатлар сони еттита бўлиши, кунига 38 минг йўловчи ташилиши кутилмоқда.
Обсуждение проекта новых линий метро в Ташкенте с президентом
© Пресс-служба президента Узбекистана
Яна бир лойиҳага кўра, Бобур кўчасидан Ислом Каримов номидаги Тошкент халқаро аэропортига олиб борувчи йўл ўтказгичи кенгайтирилиб, ёнида ҳалқа шаклида айланма кўприк қуриш кўзда тутилган.